Hur Kan Man Träna Med En Gravid-PT?

Ska alldeles strax iväg på mitt 2:a Gravid-PT pass. Idag är det inget introduktions-pass längre utan vi ska köra upp och börja med ett program som vi anpassar efter mig (förutom såklart de grundövningar som vi redan började med förra veckan som är superviktiga för alla gravida och nyblivna mammor).

Har fått lite frågor om hur man tränar med en Gravid-PT, så jag bad Dan förklara möjligheterna.

Personlig träning för gravidaDetta är vad jag kör med. Där jag har 1 pass/vecka med Dan.

Här får man träningen skräddarsydd efter just sina egna förutsättningar och sin graviditet. Eftersom graviditeter kan skilja på sig väldigt mycket är detta ett mycket bra alternativ för att jag som tränare ska kunna hjälpa till längs vägens gång och direkt kunna ändra om i program eller upplägg, beroende på vad som händer för just dig. Här läggs ännu större vikt på de delar som är klientens ”problemområden” och som ger stor vinning i att utveckla och bygga upp. Du få tillgång till all nödvändig form av träningsprogram, träningsupplägg och eventuellt kostprogram som behövs för att lyckas med din träning.

  • PT kan väljas i små paket där vi ses 1 gång i början på trimester 2, en gång i början av trimester 3 och en gång i mitten av trimester 3.
  • PT kan också väljas på regelbunden bas med 1 pass varannan vecka till 1-2 pass varje vecka hela graviditeten.
  • PT träning kan också göras i par om man är 2 gravida som vill träna tillsammans och då blir kostnaden lägre för var och en än de ordinarie priserna skulle vara.

Träning i grupp för gravida:

Här får man chansen att träffa andra gravida blivande mammor 2ggr/vecka för träningspass som är specialiserade på att bygga kroppens viktiga muskler under graviditeten. Grupperna innehåller 2 pass/v under 4 löpande veckor på kvällstid. Träningspassen sker under sommartid utomhus med Pildammsparken som bas. Vintertid håller vi till i The Club Malmoes lokaler på Stadiongatan 60 (gratis parkering). Grupperna startar med ca 5 veckors intervall året om.

 Träning i grupp för nyblivna mammor:

Specialicerad träning för tiden efter förlossningen. Det handlar om 2 pass/veck under 4 löpande veckor där fokus ligger på att bygga upp kroppen från grunden och stärka de viktiga musklerna. När man är klar med steg 1 och har skött hemuppgifterna bra så har man kommit långt på vägen till full fysiologisk återhämtning. Efter Steg 1 finns även möjlighet till Steg 2  som fortsätter att utveckla kroppen därifrån Steg 1 slutade med bland annat mer konditionsträning. Träningnspassen sker under sommartid utomhus med Pildammsparken och Rönneholmsparken som bas. Vintertid håller vi till i The Club Malmoe . Grupperna startar med 5 veckors intervall året om. (finns även i Stockholm)Personlig träning för nyblivna mammor:

Träningen blir helt skräddarsydd för dig och dina behov. Här kan det  skilja sig en hel del mellan olika personers återhämtningstider och eventuella problemområden eller styrkor. Vi ser till att just du verkligen blir 100% återhämtad inom så kort och säker tid som möjligt. Du får tillgång till alla nödvändiga träningsprogram, träningsupplägg och eventuellt kostprogram som behövs för att lyckas med din träning. Samma alterntiv finns som för gravida i första exemplet.

Ja, det var det i korthet, har ni fler frågor så är det bara att ställa på så för jag de vidare om jag inte kan och svarar i bloggen senare 🙂

xoxo,

Vicky

Share

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.