GravidFrukost Under Veckan

Något som jag varit väldigt dålig på innan graviditeten är frukost. Jag helt enkelt hatar att äta frukost då jag till vardags (dvs när jag inte är gravid) nästan alltid är illamående när jag vaknar, vilket resulterar i att mat är det sista som jag vill få i mig. Nu under andra trimestern när känslan av att inte vilja ha i mig någon mat alls under hela dagen (haft noll apetit) avtagit lite, så har jag istället fått handskas med huvudvärk nästan varje dag när jag vaknar. Har dock märkt att denna oftast avtar om jag äter något. Precis som om bebis i magen vill säga att hon är hungrig och att jag måste fylla på näringsinnehållet hos henne…hehe..

Och jag har en ny favorit, något som jag av och till ätit de få gånger frukost varit på tapeten innan graviditet också, men nu är det verkligen ett ”måste” varje morgon. Jag äter ca 200g grekisk yoghurt med Pauluns Granola (hasselnötter och dadlar är favoriten) därtill har jag några frukter som hallon, jordgubbar, kiwi, mango och det hela avslutas med att hälla på acacia honung.

Här kommer iaf veckans variationer på frukost:13036325_10154823981484129_493270567_ojordgubb, Brämhults grönsaksjuice (spenat, citron, fänkål, äpple)12986325_10154823981464129_1220472202_ojordgubb, mango och därtill en jordgubbssmoothie – recept här13036453_10154823981419129_2143460775_ohallon, kiwi, kall Nespresso latte, mineralvatten och ett glad Provova mangostan & gul kiwi 13009867_10154823981369129_1148074846_ohallon, Nespresso espresso och en jordgubbsmoothie

Vad äter ni till frukost? Har ni favoriter?

xoxo,

Vicky

Share

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.