6 Saker Du Bör Äta För Att Öka Din Förbränning

Vill du ha en extra boost på din kaloriförbränning? Då finns det lite olika saker som man kan addera till sin kost och matlagning som boostar kroppens förbränning rejält.

1. Ingefära

6 näringskällor som ökar din förbränningFör många botar ingefära  såväl migrän som magproblem, men den ökar också kroppens förbränning om man inkluderar den i sin kost.

2. Senap

Enligt en studie från Oxford Polytechnic Institute ökar senap kroppens fettförbränning. Så lite som en tesked kan höja förbränningen av fett med 25 %. Använd kraftig senap för bäst effekt.

3. Grapefrukt

6 näringskällor som ökar din förbränningÄter du grapefrukt snabbas ämnesomsättningen upp och du bränner fler kalorier. Dessutom ger grapefruit en bra mättnadskänsla och stabiliserar blodsockret. Glöm inte fruktköttet om du pressar grapefruktjuice så du får i dig viktiga fibrer!

4. Chili

Det finns många starkare kryddor som hjälper kroppen att bränna kalorier.Chili är en av de bästa. De starka ämnen som finns i chili höjer kroppstemperaturen vilket har direkt effekt på kaloriförbränningen.

5. Kaffe

6 näringskällor som ökar din förbränning

När vi tar upp koffein ökar hjärtrytmen, blodet drar till sig mer syre och förbränningen ökar. – Du bränner kalorier! Det är viktigt att inte använda socker eller grädde i koppen i och med att detta förstör effekten.

6. Hallon

Bär har otroligt lite kalorier, men en hel del vitaminer och nyttiga ämnen. Hallonketon är vad som ger bäret smak och ämnet ökar fettcellernas fettfrisättning och höjer förbränningen.

Personligen gillar jag allt utom senap och jag blir bättre och bättre på att använda ingefära både som krydda och i smoothies och juicer 🙂

xoxo,

Vicky

Share

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.