Graviditet 2: Vecka 28-32

LÄS om 1:a Trimestern v. 1-13 – – – – LÄS om 2:a Trimestern v. 14-27

Det blir lite oftare vecko-uppdateringar nu när det börjar närma sig BF för mig. Dels för att jag är mer motiverad att både skriva och dela med mig (ska få ihop ett inlägg varför det inte varit så innan), men också för att det kanske händer lite mer nu.

Vecka 28: Foglossning deluxe, gör riktigt ont och jag knaprar Alvedon som om det vore halstabletter. Blir under 2000 steg per dag enligt mobilen, men jag har så ont som om det vore 20 000 steg jag gjort. För övrigt är allt som vanligt.

Vecka 29: Samma som veckan innan, ingen direkt skillnad. Har dock blivit superkänslig för dofter. Lök, typ foccacia-mackor på EH, kött, kyckling ja, jag vill typ kräkas så äckligt tycker jag att det luktar.

Vecka 30: Luktsinnet fortsätter att vara överkänsligt. Jag är även supertörstig hela tiden. Annars är det som veckorna innan. Sover väldigt dålig om nätterna, vaknar typ mitt i natten (4-5) och kan inte somna om.

Vecka 31: Foglossningen är KATASTROF denna vecka. Köpte foglossningsbälte som känns skönt, men måste ärligt säga att det inte gör så mycket för smärtan egentligen. Är ganska trött också.

Carriwell foglossningsbälte 199kr

Vecka 32: Bebis har nu fixerat sig vilket blev bekräftat av barnmorskan. Då bebis också är tyngre, enligt mitt sista TUL väger han nu ca 2100g så måste jag också säga att det gör mer och mer ont ner i underlivet, trycket är hårt och inte allt bekvämt, samtidigt som jag praktiskt taget alltid känner mig obekväm speciellt när jag står upp eller går. Illamåendet är också tillbaka, främst på morgonen. Inte i den mån att jag behöver kräkas, men det känns som det. Vet inte om det beror på att bebisen nu trycker på några specifika nerver, men ja det är inte mysigt. Sparkarna och slagen inne i magen är ganska robusta också och det är en bestämd herre där inne som inte sover speciellt ofta måste jag säga. Hade en riktigt svår migrän under ca 24h denna vecka och lite mindre små huvudvärk. Trots att jag är trött i rygg, så känns det nästan som om foglossningen lättat lite, eller så är det bara för att allt annat blivit så mycket jobbigare så jag har mer att fokusera på. Därtill får jag väldigt svåra energidippar, ögonen håller sig inte uppe och det känns som jag måste ta en ordentlig power nap redan någon gång runt lunch. Kan ju också bero på att jag sover väldigt dålig och vaknar ofta. Behöver denna vecka gå på toaletten typ minst 2-3 gånger varje natt som såklart stör sömnen en massa.

Share

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.